Lite om måste

Söndagsstämningen infaller sig inte riktigt eftersom det har samlats en hel del måsten under tiden jag varit borta.
Måste är nog det ord jag tycker sämst om av alla ord, tätt följt av shoppa.
När något måste göras, är det som regel något som man inte gör med största glädje, utan just därför att man måste. Det man gör med glädje blir ju aldrig ett måste, om ni förstår vad jag menar.
Mitt andra avskyord är shopping.
En del av er som följt min blogg vet att ämnet berör mig starkt.

Känner rent av äckel över den materialism som råder.
Utan att på något sätt blanda in någon som helst politiskt vinkling eller partipolitisk synpunkt, tar jag avstånd från att köpa för köpandes skull.
Jag älskar verkligen att resa, men skulle någon bjuda med mig på en "shoppingresa" till New York skulle jag tacka nej, däremot
skulle jag tacka ja om det var en kulturresa.
Ett besök på Ullared skulle kännas som ett spöstraff.
Naturligtvis är det inte vitt eller svart, jag
tycker det är mysigt att gå in i små lokala
butiker, titta på hantverk, ja även besöka
skoaffärer, men jag köper sällan nåt.
Nej nu ljuger jag, jag handlar visst mycket
men då är det goda ostar, fina frukter och gott vin av hög kvalitet.
Faktum är att kvalitet är det enda jag vill ha.
Kvalitet på kläder, skor, mat, relationer, kärlek, ja allt, annars får det vara.
Då har priset ingen större roll, viktigast är just kvalitén.
Så därför ska jag nu gå ut i trädgårdslandet och gräva upp ett stånd potatis, koka med egen dill och göra en sallad av egna grönsaker.
En klick äkta smör och simsalabim, en lyxmiddag!!!!

Smaklig spis alla fina!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0