Hämnden är ljuv

Upptäckte till min glädje att mina vänner fladdermössen fortfarande bor under taket till mitt lilla hus. Samma bajs, eller spillning (kanske det heter när det gäller djur) som för ett år sedan fick mig att tro att mitt hus blivit musbostad, gör mig i dag glad och lycklig. Små svarta korvar på fönsterblecket är ett tydligt bevis på att fladdermössen bor kvar. Förra året var jag övertygad om att det var möss och sprutade in insektsspray i springan under taket, för att skrämma bort dem. Inte för att det gjorde något egentligen, att ha dem som gäster men efter goda råd gällande en mus i bilen, insåg jag att de kunde göra skada. Musen som bodde i min Reanult, som husbil, kändes som min sambo. Jag brukade köpa nötter och frukt som jag la i sätet på kvällen, och på morgonen var det borta. Glädjes vid tanken om att den lilla krabaten var mätt och belåten tills jag berättade om min fyrbenta vän för min tvåbente vän........ -Är du inte klok? Musen kan ju gnaga sönder sladdar och sabba elen!!!!! Informerade vännen mig om. Oj då.... Jag kände mig som en skurk då jag med omedelbar verkan förvandlade musens trivsamma B and B till ett simpelt vandrarhem där inte frukost ingår. Dagarna gick och då och då såg jag, i ögonvrån, min lilla vän rusa förbi över sätena, snabbt som ögat, kände mig verkligen usel. Tiden läker alla sår och musens existens bleknade bort. En dag fick jag för mig att städa bilen, riktigt ordentligt. Öppnade alla dörrar, tog ut mattor, vände på sätena....... Under baksätet låg en liten mumifierad mus i ett hav av skumgummi eftersom nästan hela sätet var uppätet. Jag kunde inte ens bli arg eftersom det glasklart att här handlade det enbart om hämnd, kände mig tom skyldig. Så när jag sprayade in i springan under taket och det raglade ut en hostande fladdermus blev jag jätteglad! Som ni kanske vet äter de mygg och inte sladdar!!!! Ha en fin söndag allesammans!


Kommentarer
Agneta Rosenlund

Synd att du inte hade ett litet videoklipp på den hostande fladdermusen. Det hade varit kul att se. ;-)

2012-07-01 @ 22:26:30
lotten

du är såååååååå härlig ulla, en mus i baksätet du är härligt gaaaalen, fina ulla ha det gott, varmkram lotten

Svar: Gulle dej!
ullafriberg.blogg.se

2012-07-01 @ 23:12:38
URL: http://lottensvita.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0