Anti -Jante

Godmorgon alla rara!
 
Sitter vid skrivbordet, har en del att göra innan äventyret tar vid på måndag.
Tittar på en del av de lappar jag har runt omkring mig, som jag fått av fina människor i min omgivning, och konstaterar att texterna bara är till glädje. Roliga, eftertänksamma och kärleksfulla, ja rent utav rena egotrippen.
 
Blir varm och tänker genast att det här vill jag dela med mig ut av, men då dyker en stor, svart och skabbig fågel av okänd art helt plötsligt upp över mitt huvud, flyger, cirklar runt och väser hotfullt:
 
"Vem tror du att du är, har du sånt enormt bekräftelsebehov att du måste visa alla, kända som okända att du har människor som tycker om dig, eller upplevelser som du kan skryta om, MOAHAHAHA.......
Tänker först tillåta hen att få mig att vissna...men....(som han engelsmannen i Let´s dance säger)
 
Nej, Tvi, Tvi, Tvi!!!
Jag struntar i alla avundsjuka, små förkrympta människor som vill förminska alla som har driften att uttrycka sig. VI är många konstnärer, författare, musiker m.m som vill dela med oss av våra upplevelser oavsett uttrycksform, krönika, tavla, låt, blogg eller dans.
Så fruktansvärt tråkigt det skulle bli om ex.Ernst Billgren skulle tänka, hmmmm vad ska folk tro om mina änder jag målar, eller Laleh hmmmmm, tänk om människor tror att jag vill verka djup för att vara intressant.
Att vi människor hela tiden skulle vara misstänksamma, paranoida och tro ont om alla.
 
Konstnärlig frihet och grundsynen om att delad glädje är dubbel glädje, är det enda alternativet i min livssyn.
 
Såååå..... MIna Damer och Herrar!!!
Varsågoda, här kommer en rejäl Anti-Jante dusch så här på morgonkulan!
 
"Motivering: I ljus och mörker kan en låga alltid brinna, du är aldrig svår att finna. Du är inspiratör och gaspedal, även om omgivningen ibland är trött och sval.
Ibland är din humor svart och snuskig men vi finner den oftast väldigt lustig. Alltid ge och sällan ta, du är riktigt bra att ha!"
Årets Ljuspunkt = Ulla
 
Många, många gånger uttryckte Eva sin glädje och förtjusning över trädgården här. Vid varje promenad gladdes och förundrades hon över blommor, buskar, träd och anläggningen. När hon fick tillfälle att också prata med Dig blev det särskilt roligt.
Tack
 
Du är en sådan vän som alla vill ha, älskar dig
 
Hej Ulla
Jag har gjort ett dagsverke i trädgården, bl.a friserat grässvålen.
Fridfull midsommar önskar Riddaren av de tomma bägarna
 
Till Ulla (utklipp från tidning)
Rörigt skrivbord bra tecken
JOBBET Var stolt över att du är rörig. Sannolikt är du då en kreativ och flexibel person som tjänar mer än dina ordentliga vänner. Att organisera, kategorisera och planera tar mycket tid och kan kosta mer än det smakar.
 
Du är bäst
 
Ja det sista gäller inte bara mig utan er allihop, just du är alla bäst på att vara just du!!!
Dela med dig om dina upplevelser som vi människor har gjort i tusentals år.
 
Önskar Dig en Kreativ, Kärleksfull, Insiktsfull och varm fredag
 
 


Kommentarer
Kerstin

Snälla Ulla fortsätt i samma anda, små inskränkta varelser kommer vi inte ifrån. Jag brukar ställa mig frågan när jag stöter på en sådan ..Vad har den personen gjort för stordåd som ger den rätt att sätta sig på någon annan?

2012-07-07 @ 08:40:29


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0